2006-05-12

世界上最远的距离

世界上最遥远的距离

世界上最遥远的距离
不是生与死
而是我就站在你面前
你却不知道我爱你

世界上最遥远的距离
不是我就站在你面前
你却不知道我爱你
而是明明知道彼此相爱
却不能在一起

世界上最遥远的距离
不是明明知道彼此相爱
却不能在一起
而是明明无法抵挡这股想念
却还得故意装作丝毫没有把你
放在心里

世界上最遥远的距离
不是明明无法抵挡这股想念
却还得故意装作丝毫没有把你
放在心里
而是用自己冷漠的心
对爱你的人
掘了一道无法跨越的沟渠

(作者:佚名

The Furthest Distance In The World

The furthest distance in the world
is not between life and death
but when I stand in front of you
yet you don’t know that I love you

The furthest in the world
is not when I stand in front of you
yet you can’t see my love
but when undoubtedly knowing the love from both
yet can’t be together

The furthest distance in the world
is not being apart while being in love
but when plainly can not resist the yearning
yet pretending you have never been in my love

The furthest distance in the world
is not when plainly can not resist the yearning
yet pretending you have never been in my heart
but using one’s indifferent heart
to dig an uncrossable river for the one
who loves you

(作者:佚名

网友岳忠胜说:世界上最远的距离,是中国网通到中国电信的距离。

Update(2006.05.14):

世界上最远的距离
不是生与死的距离
而是我站在门口
却挤不上地铁世界上最远的距离
不是我挤不上地铁
而是我挤上去之后
却又被挤下去世界上最远的距离
不是我挤上地铁又被挤下去
而是地铁到站了
我却挤不出去

世界上最远的距离

不是我站在你面前你却不知道我爱你

而是网通的我给隔壁的你传数据
你却是电信的

(来自:[link])

没有评论:

发表评论

怎么评价WPS2019个人版?

作为一个UCDOS时代的WPS、CCED用户: 1、Ribbon界面改得不伦不类,面板菜单和工具按钮居然改成了居中,在Office和Windows左对齐已成事实行业惯例的情况下,强改用户习惯,为了不一样而不一样,就像把一个右撇子非改成左撇子,行为幼稚。 2、不看好一个软...